That's what Christmas Means to Me
Publicerat: 2014-12-23 ~ Fotografering

För vissa handlar julen endast om julklappar, för vissa att ha så mycket julbelysning som möjligt så att man har chansen att se deras hus från månen. Medan andra tycker att julen är överskattad och bojkottar denna högtid helt och hållet.
Men för mig så är inte själva julafton det som betyder mest för mig. Det är de småsakerna som har varit med i min familj sedan jag var liten. Som att pappa har samma plats för sin julgran ute på gården, att han har samma dekorationer i köksfönstrena. Snön som ligger som ett fint vitt täcke över våran gård. Mammas miljoner tomtar som hon har överallt vart än hon bor, att jag och mamma bakar ett berg av hällakakor.
Det som är de tråkiga dock är att jag och mina bröder är vuxna nu. Vi har börjat på våra egna liv, så vi firar inte på samma sätt vi gjorde förr. 

I min familj att vi inte delar ut julklappar, eftersom vi är som sagt vuxna människor och vi hade mest bara julklappar för mormors skull då hon levde. Nu får vi en varsin trisslott och vinner någon av oss mer än 1000kr så delar vi på vinsten.
 
Vad julen betyder för mig är att vara omkring sin familj och de man älskar. För en familj kan vara mer än bara blod.
 

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: